Les futures deteccions d’ones gravitacionals es preparen des de Mallorca

El GRG de la UIB organitza el LVC Waveforms face-to-face Meeting 2018, una reunió internacional dedicada a preparar el nou període d’observació dels detectors Advanced LIGO i Virgo

Dia: 30 octubre – 1 novembre de 2018
Hora: 10 hores
Lloc: Son Lledó, campus universitari, Palma

Vint-i-cinc membre de les col·laboracions LIGO i Virgo, que treballen en sis països diferents, es reuniran a Mallorca del 30 d’octubre a l’1 de novembre per participar en el LVC Waveforms face-to-face Meeting 2018. Durant tres dies, els membres de les col·laboracions científiques internacionals dedicades a la detecció d’ones gravitacionals  es reuniran per discutir i coordinar els models de senyals d’ones gravitacionals que s’utilitzaran en el proper període d’observació dels detectors Advanced LIGO i Virgo.

L’inici de l’observació està programat per a febrer o març de 2019. Gràcies a la sensibilitat més gran que tindran els detectors d’ones gravitacionals, s’espera que es puguin observar noves fusions de forats negres i estels de neutrons durant els nou mesos que s’allargarà l’observació, aproximadament.

La interpretació dels senyals detectats depèn de la precisió i la velocitat de càlcul dels models teòrics, i a la reunió de Mallorca es trobaran els principals grups de recerca que treballen en models de fonts d’ones gravitacionals per coordinar els seus preparatius de cara a possibles nous descobriments.

La trobada l’organitza el Grup de Relativitat i Gravitació de la Universitat de les Illes Balears, un dels principals grups de recerca en el camp de la modelització del senyal d’ona gravitacional procedent de la fusió de forats negres.

Diari UIB